Dlaczego wygląd to nie wszystko?
Wiele osób, które rozpoczynają swoją biznesową działalność myśli że wystarczy, żeby ich strona internetowa była ładna i efektowna a to samo przyciągnie klientów. Rzeczywiście – estetyka ma znaczenie, ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Profesjonalna strona internetowa musi przede wszystkim być dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO, szybko się ładować, być intuicyjna no i przede wszystkim być dostosowana do urządzeń mobilnych. Wygląd to ważna część, ale to funkcjonalność, użyteczność i techniczne zaplecze decydują o skuteczności Twojej strony firmowej.
Po czym poznać amatorskie strony internetowe?
- Bałagan na stronie internetowej – Jeśli nie przemyślisz przejrzystego układu i wszystko na stronie będzie chaotycznie poukładane oraz będzie mało białej pustej przestrzeni to użytkownik zagubi się na Twojej stronie internetowej.
- Ciemne i wzorzyste tła – Czasy kiedy się używało wzorów jako tło już minęły. Najlepsze jest białe tło. Kolorowe lub wzorzyste tła utrudniają czytanie tekstu.
- Odpowiedni content – Nie potrzebujesz być literackim geniuszem, aby pisać dobre, wartościowe treści. Przede wszystkim musisz unikać błędów ortograficznych i gramatycznych. Posiadając błędy ortograficzne Twoja strona straci wiarygodność.
- Zła nawigacja strony – Użytkownik w sposób intuicyjny powinien poruszać się po Twojej stronie internetowej. Menu jest ważne, aby kierować ludzi do podstron, które chcą zobaczyć, takich jak strona „o nas” lub strona kontaktowa. Ułatw im znalezienie linków do stron. Nie zmuszaj ludzi do ich szukania czegokolwiek na Twojej stronie
Co wyróżnia profesjonalną stronę internetową?
- Dobrze zaprojektowana i funkcjonalna – Twoja strona odzwierciedla Twoją firmę, Twoje produkty, Twoje usługi i ostatecznie Twoją markę. Dlatego ważne jest, aby była atrakcyjna wizualnie, dopracowana i profesjonalna. Zadbaj o puste przestrzenie, przejrzysty układ z wysokiej jakości zdjęciami i grafikami, aby Twój przekaz był widoczny.
- Strona powinna być łatwa w obsłudze – Potencjalni klienci zawsze się spieszą. Nie zmuszaj ich do wysiłku w celu zdobycia informacji. Doświadczenie użytkownika (UX) odgrywa kluczową rolę w pomaganiu odwiedzającym w korzystaniu z witryny, zrozumieniu jej i pozostaniu na niej. Stwórz logiczną nawigację z przejrzystą hierarchią. Używaj spójnych układów i wizualnych wskazówek dotyczących funkcjonalności w całej stronie.
- Zoptymalizowana strona pod kątem urządzeń mobilnych – Twoja strona musi wyglądać świetnie i działać sprawnie na każdej platformie. Rozwój urządzeń mobilnych i tabletów nie zwalnia, a Ty po prostu nie wiesz, z czego skorzysta Twój kolejny użytkownik. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych poprawi zarówno doświadczenia odwiedzających, jak i pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
- Wysokiej jakości treści – Twórz wartościowe treści. Używaj języka zrozumiałego dla odbiorców — unikaj żargonu, żargonu korporacyjnego i akronimów. Blogi i aktualizacje w mediach społecznościowych to świetne sposoby na dodawanie świeżych treści, które zachęcają odwiedzających do powrotu i wspomagają strategię SEO. Jak to mówią “Content is the king”.
- Łatwo dostępny kontakt – Przyciski CTA w widocznym miejscu – Ułatw kontakt, oferując wiele kanałów kontaktu: telefon, e-mail, media społecznościowe i ewentualnie łatwy w użyciu formularz kontaktowy. Mapa Google to dodatkowy atut. Przede wszystkim upewnij się, że te informacje są łatwo dostępne.
- Zoptymalizowana strona pod kątem SEO
Stworzenie atrakcyjnej i łatwej w obsłudze witryny to za mało. Musi ona generować ruch. W przeciwnym razie cały wysiłek włożony w projektowanie, UX i tworzenie treści pójdzie na marne. Istnieją setki zasad i wytycznych dotyczących skutecznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek takich jak: używanie tytułów stron i meta tagów na każdej stronie oraz tagów alt na każdym obrazie, zoptymalizowanie treści, aby pasowała do słów kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników czy używanie słów kluczowych w odpowiedni sposób w treści i linkach.
Jak UX wpływa na SEO?
Ponieważ UX i UI wzajemnie się uzupełniają, ich optymalizacja jest absolutnie niezbędna. Prawidłowe ich dopracowanie jest korzystne dla SEO i niezbędne, aby Twoja profesjonalna strona internetowa skutecznie konwertowała i awansowała w SERP.
Wysokiej jakości UX/UI: wydłuża czas spędzany przez użytkownika na stronie, dając robotowi indeksującemu znać, że witryna mogła rozwiązać problem użytkownika. To wskazuje, że zasługuje na wyższą pozycję w rankingu, zwiększa liczbę powracających użytkowników, co przekłada się na wyższy współczynnik konwersji i sprzedaż oraz jest niezbędnym elementem budowania marki w Internecie i może zwiększyć wiarygodność firmy oraz lojalność klientów.
Bezpieczeństwo i wydajność
Szybkość ładowania strony jest ważna, ponieważ bezpośrednio wpływa na zadowolenie użytkowników, wpływając na współczynniki odrzuceń, konwersje i ogólne wrażenia użytkownika. Krótki czas ładowania ma kluczowe znaczenie dla utrzymania odwiedzających i osiągania celów biznesowych.
Trzeba również zadbać o bezpieczeństwo strony internetowej – Brak aktualizacji skryptów i wtyczek, słabe hasła do panelu administratora, niezabezpieczony CMS czy brak certyfikatu SSL to tylko niektóre z typowych błędów na amatorskich stronach. Profesjonalne strony internetowe są tworzone z myślą o bezpieczeństwie danych użytkowników i optymalizacji szybkości działania – dzięki temu są nie tylko estetyczne, ale też stabilne, niezawodne i przyjazne dla Google.
Dlaczego profesjonalna strona to inwestycja, a nie koszt?
Koszt strony internetowej może szybko wzrosnąć, biorąc pod uwagę fakt, że tak wielu konsumentów oczekuje obecnie zaawansowanych funkcji od odwiedzanych stron. Jednak właściciele firm, tacy jak Ty, powinni postrzegać ten koszt jako inwestycję zarówno w ogólną sprzedaż i marketing, jak i w działania brandingowe. Istnieje wiele powodów, dla których strona internetowa jest uważana za dobrą inwestycję, ale głównym z nich jest jej zdolność do generowania bardziej ukierunkowanego ruchu a co za tym idzie pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Strona internetowa daje również możliwość promowania produktów lub usług online bez konieczności wydawania pieniędzy na reklamę. Inwestując w stronę internetową, będziesz mógł zarabiać przez lata, o ile będziesz ją dobrze promować. Oczywiście, im większy ruch na stronie, tym więcej zarobisz. Oznacza to również większą konkurencję, dlatego musisz podjąć wszelkie możliwe kroki, aby zapewnić swojej witrynie wyższą pozycję w rankingu.
Kolejnym dobrym powodem do inwestowania w stronę internetową jest brak długoterminowych kosztów. Jedynym kosztem związanym z witryną jest początkowy koszt jej zaprojektowania. Następnie trzeba kupić nazwę domeny, hosting co można łatwo zrobić za pośrednictwem firm zajmujących się projektowaniem stron internetowych.
Gdy strona internetowa jest gotowa, wystarczy ją promować, stosując skuteczne techniki marketingu internetowego.