W dzisiejszym cyfrowym świecie Twoja strona internetowa jest podstawowym narzędziem zapewniającym konkurencyjność. I tak jak każde narzędzie wymaga od czasu do czasu poprawy czy przebudowy zgodnie z aktualnie panującymi trendami, aby było skuteczne. Oczekiwania klientów ewoluują w czasie i musisz się dostosować.

Dlatego co 2-3 lata każda strona internetowa powinna przechodzić przebudowę. Cel jest jasny – Utrzymaj swoich docelowych klientów! Przebudowana strona ma pomóc w rozwoju Twojej marki czy produktu. Ale jeśli zmiany zostaną źle wdrożone zmiana może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jak dokładnie? Sprawiając, że wszystkie poprzednie działania związane z optymalizacją SEO stają się nieskuteczne i bezużyteczne. Zainwestowałeś dużo czasu, wysiłku i pieniędzy aby uzyskać aktualną pozycję w rankingu. Nie możesz tego stracić w procesie przeprojektowywania swojej strony internetowej. Niektóre firmy popełniają olbrzymi błąd, myśląc, że jedno nie wpływa na drugie. Ale w rzeczywistości istnieją określone kroki, które musisz podjąć, aby nie poświęcić swojego rankingu SEO podczas przechodzenia ze starej wersji Twojej strony internetowej do nowej wersji www.

Przeprowadź audyt SEO swojej bieżącej witryny

Przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w swojej obecnej witrynie ważne jest, aby podsumować to, co masz. Pomoże Ci to zdecydować, co działa, a co nie.

 

Przeanalizuj swoje aktualne słowa kluczowe

Dowiedz się, na jakie słowa kluczowe Twoja witryna ma dobrą pozycję w rankingu. Możesz skorzystać z narzędzi do sprawdzania pozycji, takich jak Ahrefs i SEMRush. Podobnie należy sprawdzić, które strony generują największy ruch organiczny dzięki tym słowom kluczowym. Upewnij się, że te strony są uwzględnione w nowej wersji strony internetowej. Obejmuje to migrację obrazów, filmów, metadanych i nazw plików dokładnie takie, jak są.

Struktura strony internetowej

Istnieje duże ryzyko, że ​​struktura adresów URL Twojej strony internetowej nieznacznie się zmieni po przeprojektowaniu witryny. Jest to w porządku, o ile zmiana jest przyrostowa, a Ty poinformujesz wyszukiwarki o wszystkich zmianach. Oznacza to, że po opracowaniu wewnętrznych linków przeprojektowanej strony internetowej należy przesłać zaktualizowaną mapę witryny XML i upewnić się, że przekierowania 301, linki nawigacyjne i struktura strony są z nią zgodne. Pomoże to bezproblemowo wyświetlić nową strukturę strony internetowej. Struktura strony odnosi się nie tylko do sposobu konfiguracji stron. Obejmuje również nawigację i linki wewnętrzne, ponieważ zmiany adresu URL mogą pozostawić uszkodzone linki wewnętrzne na Twoich stronach. Istnieją wtyczki zaprojektowane do tego celu, które znacznie ułatwiają tę część przebudowy strony internetowej. Ponadto możesz śledzić wewnętrzną strukturę linków za pomocą indeksowania danych.

Audyt backlinków

Linki zwrotne (backlinks) odgrywają zasadniczą rolę w utrzymaniu rankingu SEO. Przejrzyj wszystkie aktualne linki prowadzące do Twojej strony internetowej. Jeśli któryś z nich jest powiązany z podstroną, którą zmieniasz lub usuwasz, poświęć trochę czasu na skontaktowanie się z właścicielami tych stron i poproś o zaktualizowanie linków zwrotnych.

Nie wyłączaj starej wersji Twojej strony internetowej aż nowa nie będzie skończona

Utrzymuj swoją starą wersję strony internetowej do momentu aż nowa będzie całkowicie skończona i wszystko będzie sprawdzone. Możesz utrzymać swoją starą stronę internetową online a jednocześnie tworzyć nową, generując dokładną kopię i umieszczając ją w subdomenie deweloperskiej, gdzie za kulisami można zająć się wszystkimi procesami tworzenia i testowania. Musisz jednak upewnić się, że witryna deweloperska nie jest dostępna zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników Internetu, aby wyszukiwarki nie karały twoich rankingów wyszukiwania za duplicate content, a użytkownicy nie natknęliby się przypadkowo na twoją niedokończoną witrynę.

Skonfiguruj przekierowania 301

Po dokładnym zrozumieniu, które słowa kluczowe, strony i linki przychodzące są najbardziej odpowiedzialne za Twój aktualny ranking, możesz przystąpić do konfiguracji przekierowań 301.

W przypadku adresów URL które zmieniają się po przeprojektowaniu Twojej strony internetowej, musisz użyć przekierowań 301. Przekierowanie 301 ma zastosowanie, jeśli chcesz usunąć starą stronę i utworzyć nową zaprojektowaną w tym samym celu. Możesz go również użyć do przenoszenia stron do różnych sekcji serwisu bez zmiany nazw stron.

Wreszcie przekierowanie 301 jest również odpowiednie do usuwania subdomen, takich jak blogi lub subdomeny pomocy, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich hostowanych w nich komponentów w innej sekcji witryny.

Ważne jest, aby pamiętać, że należy skonfigurować przekierowania 301, gdy witryna jest nadal w fazie przejściowej. 

Napraw uszkodzone linki wewnętrzne

Po usunięciu stron i ustawieniu przekierowań 301 nadszedł czas, aby naprawić wszelkie usterki w wewnętrznej strukturze linkowania. Wszystkie wewnętrzne linki prowadzące do trwale usuniętych stron muszą również zostać usunięte, a linki kierujące do stron przekierowanych na nowe adresy URL muszą zostać odpowiednio zaktualizowane.

Jeśli nie zaktualizujesz łączy do nowych adresów URL, użytkownicy nadal będą mogli dotrzeć do żądanej strony z powodu przekierowań. Jednak spowodowałoby to niepotrzebne obciążenie serwera, co wpłynęłoby na szybkość ładowania strony. 

Oprócz przeglądania wewnętrznych linków do treści, ważne jest, aby zwracać również uwagę na linki nawigacyjne. Proste i uporządkowane górne menu i bardziej funkcjonalne stopki są obecnie popularne, co oznacza, że ​​przeprojektowanie witryny może wymagać usunięcia niektórych elementów z menu i dodania lub usunięcia nowych sekcji. Oba mogą znacząco wpłynąć na Twoją wewnętrzną strukturę linkowania.

Zaktualizuj swoją mapę witryny XML

Po sfinalizowaniu przekierowań 301, nawigacji i linków wewnętrznych oraz struktury strony możesz zaktualizować mapę witryny XML i przesłać ją do wyszukiwarek. Upewnij się, że wszystkie elementy nowej struktury serwisu są spójne co ułatwi wyszukiwarkom zrozumienie wprowadzonych zmian.

Monitoruj wyniki

Po uruchomieniu przeprojektowanej strony internetowej powinieneś monitorować wyniki, aby sprawdzić, czy wprowadzone zmiany były skuteczne. Chociaż na początku należy się spodziewać pewnych wahań, skuteczne przeprojektowanie www pozwoli Ci wrócić do punktu odniesienia w ciągu miesiąca, jeśli nie wcześniej.

Skorzystaj z okazji, aby od razu zidentyfikować problemy, aby można je było rozwiązać, zanim spowodują one duże szkody. Monitoruj swoją wydajność w zakresie słów kluczowych i stron, które Cię interesują, aby upewnić się, że utrzymałeś, jeśli nie poprawiłeś swojej pozycji w rankingach.

Powierz przebudowę profesjonalistom

Przeprojektowanie Twojej strony internetowej powinno poprawić SEO i zwiększyć konwersję. W przeciwnym razie, po co przechodzić przez wszystkie kłopoty związane z przebudową ? Skorzystaj z usług tylko najbardziej renomowanych i niezawodnych ekspertów Web Design.

Oceń Nas:
1 Gwiazdka2 Gwiazdka3 Gwiazdka4 Gwiazdka5 Gwiazdka
Loading...