Myśląc o marketingu dla swojej firmy pierwsze co przychodzi ci na myśl to płatne reklamy, spoty radiowe i inne działania mające na celu przedstawienie marki lub nazwy firmy docelowym odbiorcom. Chociaż są to z pewnością realne sposoby na poprawę rozpoznawalności i świadomości, nie zawsze są one najskuteczniejsze. Natomiast całkiem inną metodą którą google kocha to tworzenie wysokiej jakości treści.

Oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w strategię content marketingową od samego początku.

Ruch organiczny to jedno z największych źródeł ruchu na stronie. Ruch organiczny – taki, który pochodzi od klientów szukających w Internecie usług takich jak Twoja. Są to wizyty które najlepiej konwertują. Czemu? Ponieważ osoby, które znajdą Twoją witrynę za pośrednictwem wyszukiwarek, będą postrzegać Twoją firmę jako autorytet w temacie, którego szukają. O wiele bardziej prawdopodobne jest, że odwiedzą Twoją witrynę, przejrzą każdą stronę, a ostatecznie poproszą o więcej informacji lub dokonają zakupu w Twojej firmie, niż gdyby po prostu kliknęli reklamę.

Przy ruchu organicznym nie musisz się martwić, że zabraknie Ci środków na kampanię reklamową, a witryna zniknie, dopóki nie uzupełnisz budżetu. Ruch organiczny nie należy to drogich w porównaniu do płatnych reklam. Przeciętna firma wydaje co miesiąc tysiące złotych na płatne reklamy tylko po to, by zaprezentować swoją markę konsumentom online. Kiedy pracujesz z mniejszym budżetem marketingowym, wydatki na płatne reklamy wystarczające do uzyskania ruchu potrzebnego do uzyskania wyników mogą być niewykonalne.

Kiedy kierujesz ruch organiczny, co miesiąc zaoszczędzasz dużą ilość gotówki, ponieważ organiczny ruch związany z wyszukiwaniem opiera się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), ukierunkowanych słowach kluczowych i wysokiej jakości treści. Wdrożenie tych elementów kosztuje mniej i może pomóc Twojej witrynie działać dłużej niż jakakolwiek płatna kampania reklamowa.

Im większy sukces odniesie Twoja firma, tym więcej osób zacznie szukać Twojej firmy w Internecie. Projektując stronę internetową z treściami o wysokiej jakości zapewnisz, że Twoja firmowa strona internetowa będzie nadążać za rozwijającą się marką.

Co więcej, treść będzie nadal działać i przyciągać ruch do Twojej strony internetowej długo po jej napisaniu. Oznacza to, że będziesz musiał wydać mniej pieniędzy i uzyskasz lepszy ruch na stronie bo organiczny.

Płatne reklamy mogą zwiększać widoczność w internecie, ale nie poprawiają Twojej reputacji. W rzeczywistości mogą odciągnąć konsumentów od Twojej strony internetowej, jeśli Twoje reklamy nie są gustowne lub wydają się irytujące. Z drugiej strony treść może poprawić Twoją reputację i pomóc w budowaniu autorytetu w Twojej branży. Kiedy konsumenci i klienci postrzegają Cię jako zaufany autorytet, zwrócą się do Ciebie.

Treść uzupełnia Twoje inne działania marketingowe

Inwestowanie w wysokiej jakości treści może zwiększyć skuteczność innych działań marketingowych bez uszczerbku dla ich wydajności. Pomyśl o tym w ten sposób: Twoja płatna kampania reklamowa działa tylko wtedy, gdy czytelnicy ją klikają i wchodzą w interakcję ze stroną po jej kliknięciu.

Treść działa w tle, niezależnie od tego, czy ludzie aktywnie klikają Twoje reklamy, czy nie. Będzie się pojawiać nawet po wyczerpaniu budżetu reklamowego, a z czasem może nawet przewyższyć te płatne reklamy.

Twoje płatne reklamy będą nadal wykonywać swoją pracę, a Twoje treści zwiększą widoczność Twojej witryny i przyciągną dodatkowy ruch na Twojej firmowej stronie internetowej.

Znalezienie sposobów na nawiązanie kontaktu z klientami online może być trudne, ale wraz z rozwojem firmowych stron w mediach społecznościowych staje się to coraz łatwiejsze. Twoje jakościowe treści mogą jeszcze bardziej pomóc Ci w dotarciu do nowych klientów i prowadzeniu rozmów online.

Udostępniając posty na blogu, zdjęcia lub przydatne treści osobom, które obserwują Twoją markę, zbudujesz świadomość i zachęcisz ich do udziału w dyskusji. Twoi obserwatorzy mogą regularnie udostępniać, komentować i wchodzić w interakcje z Twoimi treściami, co dodatkowo zwiększa Twój zasięg w ich własnych sieciach.

Płatne reklamy mogą wydawać się łatwe do wdrożenia, ale kierowanie ich do właściwych osób nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. W rzeczywistości możesz kierować reklamy do konkurencji, która może klikać Twoje reklamy tylko po to, by wykorzystać Twój budżet (znane techniki).

Z drugiej strony treść przyciąga odwiedzających zainteresowanych Twoimi produktami i usługami. Nawet jeśli Twoi konkurenci zobaczą Twoje treści w swoich wynikach wyszukiwania, ich wizyty w Twojej witrynie nie wpłyną negatywnie na wydajność ani nie zużyją Twoich funduszy.

Dzięki wysokiej jakości treściom będziesz mógł podzielić się swoją wiedzą bo jesteś ekspertem merytorycznym w swojej branży. Ale dzielenie się swoją wiedzą i edukowanie bazy klientów może być trudne, jeśli nie masz sposobu na rozpowszechnianie tych informacji. Możesz stworzyć bloga lub pisać ciekawe artykuły w mediach społecznościowych. Są to idealne sposoby dzielenia się wiedzą i pomagania klientom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji.

A kiedy Twoi klienci zobaczą, że wiesz, o czym mówisz i chcesz poświęcić czas na dzielenie się swoją wiedzą, może to zbudować zaufanie do Twojej firmy i zachęcić ich do sięgania po więcej informacji.

Oceń Nas:
1 Gwiazdka2 Gwiazdka3 Gwiazdka4 Gwiazdka5 Gwiazdka
Loading...