Chociaż możesz sprzedawać w mediach społecznościowych wszystko i wszystkim, znacznie bardziej wydajne i niedrogie jest skoncentrowanie wysiłków na konkretnym rynku — czyli ćwiczenie targetowania w mediach społecznościowych. Ta sekcja dotyczy pomocy w odkrywaniu i wdrażaniu kroków w celu zidentyfikowania rynku docelowego.

1. Wykorzystaj persony marketingowe

Kluczem do rozpoczęcia planu targetowania jest przeprowadzenie analizy odbiorców w mediach społecznościowych. Możesz podzielić to działanie na dwie części: pierwsza dotyczy stworzenia persony w mediach społecznościowych w oparciu o istniejącą personę kupującego. Persona w marketingu to nic innego, jak wzorowa osoba, należąca do Twojej grupy docelowej.

Możesz wykorzystać aktualne dane z zespołów ds. marketingu, sprzedaży i wsparcia, aby zaktualizować swoją rynkową personę w mediach społecznościowych. Przyjrzyj się szczegółom demograficznym, takim jak wiek, płeć, wykształcenie i dochód. Uwzględnij ich problemy i priorytety. Jeśli masz dostęp do swojej listy klientów, również to przeanalizuj. Produktywne byłoby uwzględnienie szczegółów, takich jak siła nabywcza.

Uwzględnij to, co czerpiesz z marketingu person, ale nie decyduj jeszcze, czy jest to persona na Facebooku, na Twitterze czy tym podobne.

2. Narzędzia odbiorców mediów społecznościowych

Druga część analizy mediów społecznościowych obejmuje narzędzia do zbierania informacji, takie jak Google Analytics itp, takie jak narzędzie do analizowania docelowych odbiorców na Facebooku lub Instagramie.

Dzięki Google Analytics możesz poznać preferowane platformy społecznościowe obecnych klientów i rodzaj informacji, których szukają w nich, np. demo produktu lub korzyści.

Jeśli chodzi o narzędzia platformy natywnej, możesz podłączyć dane z pierwszego kroku i stworzyć lookalike audiences. Ta taktyka jest przydatna przy definiowaniu docelowych odbiorców Twoich reklam na Facebooku.

3. Przeprowadź ankiety w celu uzupełnienia danych marketingowych

Do tej pory prawdopodobnie zbudowałeś w głowie obraz tego, jak wyglądają docelowi odbiorcy w mediach społecznościowych. Ale czekaj, przeprowadzanie analizy odbiorców w mediach społecznościowych nie kończy się na dużej bazie informacji. Możesz również bezpośrednio zapytać obecnych klientów o ich przemyślenia i nastroje poprzez ankiety i sondaże.

Skuteczną taktyką byłoby osadzenie ankiety w kampanii e-mail marketingowej. Wysyłając e-mail, staraj się zebrać informacje o tym, jakiego rodzaju treści szukają w mediach społecznościowych i z jakich platform często korzystają w tym celu.

Jeden z wyników powinien pomóc Ci określić rzeczywiste potrzeby, luki i najlepsze platformy mediów społecznościowych do rozwoju biznesu.

4. Zatrudnij słuchanie społecznościowe

Teraz nadszedł czas, aby przejść od teorii do praktyki, spędzając czas w mediach społecznościowych. Tutaj możesz być konkretny. Aby mieć bogatszą docelową osobowość w mediach społecznościowych, słuchaj, o czym mówi Twój typ odbiorców.

Dodatkowo upewnij się, że rozumiesz niuanse każdej sieci społecznościowej. Na przykład social listening skupiony na docelowej grupie odbiorców na Twitterze obejmuje rozmowy o markach wokół hashtagów i popularnych tematów.

Z drugiej strony, wgląd w grupę docelową YouTube można uzyskać z komentarzy, polubień i subskrypcji. Jeśli jesteś otwarty na współpracę z firmą zajmującą się marketingiem w mediach społecznościowych, znajdź taką, która pomoże Ci poruszać się po zakamarkach docelowych platform.

5. Zbadaj konkurencje

Sprawdź, co robią Twoi konkurenci na platformach społecznościowych. Czy potrafisz zidentyfikować osobowość nabywcy lub grupę docelową w mediach społecznościowych? Jakich typów treści używają i co im odpowiada?

Ta metoda nazywa się badaniem konkurencji i pozwala przeprowadzić porównanie w mediach społecznościowych i ma na celu zapewnienie wglądu lub inspiracji. Daje Ci czas i przestrzeń, aby dowiedzieć się, kiedy i dlaczego Twoi rywale dobrze radzą sobie w kontaktach z rynkiem docelowym mediów społecznościowych. I zasadniczo pozwala znaleźć dodatkowe pomysły na twoją strategię.

Kolejne kroki w celu zidentyfikowania rynku docelowego są dynamiczne, więc możesz wykonać większość taktyk analizy odbiorców w mediach społecznościowych wg kolejności lub w zależności od potrzeb. Ale ekspert od marketingu w mediach społecznościowych powiedziałby, że proces nigdy nie osiąga szczytów. Musisz wracać do tych kroków kilka razy w ciągu roku, aby Twoje persony marketingowe, a także strategia, były aktualne.

Takie podejście prowadzi do zrównoważonego rozwoju i długowieczności jeśli masz odpowiednie zasoby. W przeciwnym razie lepiej podjąć kroki w celu zidentyfikowania rynku docelowego z firmą zajmującą się marketingiem w mediach społecznościowych.

Oceń Nas:
1 Gwiazdka2 Gwiazdka3 Gwiazdka4 Gwiazdka5 Gwiazdka
Loading...